خرید تن ماهی بندرعباس

شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس تولید کننده تن ماهی بندرعباس با بیش از ۶۰ سال سابقه

خرید تن ماهی بندرعباس

شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس تولید کننده تن ماهی بندرعباس با بیش از ۶۰ سال سابقه

مصرف هم زمان تن ماهی با چه خوراکی‌هایی خطرناک است ؟

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ق.ظ

ماهی جزو خوراکی‌های سودمند است، اما ماهی را همزمان با برخی خوراکی ها نباید مصرف کرد.

یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم در حوزه تغذیه و حفظ سلامتی، آگاهی از تداخلات مضر مواد غذایی است، به این معنی که مصرف برخی مواد غذایی باهم و در یک وعده غذایی می‌تواند بسیار مضر و خطرناک باشد. 

یکی از این موارد پرهیز، مصرف گوشت ماهی با برخی اغلام غذایی مانند ماست یا دوغ است که می‌تواند منجر به مشکلات و عوارض شدیدی برای انسان شود.

خوردن همزمان ماهی و ماست مخصوصا در وعده شام می‌تواند پرعارضه باشد. سردی معده، افزایش احتمال به ام اس، ضعف شدید، تحیل قوای جنسی، سردی معده، ناراحتی عصبی و ... 

گوشت ماهی به دلیل طبع، سرد و تر است و در صورت مصرف هم زمان آن با ماست که سرد است، باعث غلبه شدید سردی در بدن شده و عوارضی را که در بالا به آن اشاره شد، به همراه خواهد داشت.

  • ماهی حتما همراه خرما، عسل، گردو، زنجبیل، ادویه جات گرم به صورت ماهی شکم پر خورده شود.
  • مصرف ماهی باید بیشتردر فصل تابستان و فصول گرم سال باشد
  • هرگز همراه ماهی آب ننوشید.
  • ماهی هرگز همراه ماست یا دوغ مصرف نشود.

همچنین متخصصان تغذیه، مصرف ماهی با لیمو ترش را توصیه می‌کنند، چون نه تنها لیمو طعم بیشتری به گوشت ماهی می‌دهد، بلکه ویتامین C موجود در آن به جذب آهن ماهی کمک می‌کند.

در روایات اسلامی آمده است که اگر ماهی بخصوص شب هنگام خورده شوذ و با مصلحاتش همچون خرما، گردو، عسل، روغن بادام شیرین، کنجد، زنجبیل، آویشن یا به همراه ادویه جات با طبع گرمی دارند.

همچنین مصرف همزمان ماهی با تخم مرغ نیز بسیار  مضر است. در طب سنتی مصرف تخم مرغ و شیر و هر گوشت دیگری به همراه ماهی، منع شده زیرا تولید سودا میکند و بر خلق و خوی افراد تاثیر منفی گذاشته و سبب تشدید بیماری‌های مزمن، افسردگی، و یبوست می‌شود. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۶
خرید تن ماهی بندرعباس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی